onsdag den 2. marts 2011

Futureproofing artefaktit: Spacewar 1962 Vuonna HTML5

Mielenkiintoinen uutinen on url:http://rss.slashdot.org/~r/Slashdot/slashdot/~3/WPVwHztBHjE/Futureproofing-Artifacts-Spacewar-1962-In-HTML5:

trebonian kirjoittaa "Vuonna 1997 olemme kirjoittaneet pelattava versio Spacewar, ensimmäinen graafinen tietokonepeliin. Spacewar oli kirjoittanut Russell ym. MIT alussa 60-luvulla. Me emme uudestaan toteuttaa peli. sijaan löysimme alkuperäistä lähdekoodia uudelleen sen saada aito binary ja juoksi sen PDP-1 emulaattori että me kirjoitti Java. Päätimme Java toteuttaa PDP-1, koska uskoimme tuolloin - oikein kävi ilmi - että Java-versio eläisi selaimen sotia. Lisäksi se ei vaadi vaivaa pitää sen käynnissä kaikilla alustoilla hyvin viime vuosituhannen vaihteessa, ja sen kautta liikenteen huiput Spacewar 40-ja 45 vuotta. Se on nyt pääsemässä 15 vuotta myöhemmin. Emme halua lyödä vetoa, että vielä 15 vuotta Java-ohjelma toimii edelleen viimeisimmän suosittu alustoille. Kuten hedge tulevaisuuteen ja pyritään edelleen säilyttämään tämän merkittävän digitaalisen artefakti, olemme nyt siirretty PDP-1 emulaattori Javascript/HTML5. Tämä pitäisi nähdä pelin kautta Spacewar n viideskymmenes (ja toivottavasti kuudeskymmenes) syntymäpäivä. odottaa toisen päivitys noin 2025. "


Lue lisää tämän tarinan on Slashdot.






Ingen kommentarer:

Send en kommentar