fredag den 17. juni 2011

Kysy Slashdot: Työkaluja Linux Disk Encryption ja Integrity?

Mielenkiintoisia uutisia url:http://rss.slashdot.org/~r/Slashdot/slashdot/~3/-l78O5jVtgk/Ask-Slashdot-Tools-For-Linux-Disk-Encryption-and-Integrity:

Nimetön lukija kirjoittaa "Olen käyttänyt Gentoo Linux pitkän aikaa nyt ja ovat aina olleet tyytyväisiä yhden monista levyn salausvälineitä: cryptsetup (dm-crypt ja LUKS). Olen kuitenkin äskettäin antoi FreeBSD yrittää, vaikka Päättelin BSD ei ole minua varten, olin hämmästynyt Geli (8), FreeBSD: n levyn salaus työkalu. Se tapahtuu tämä työkalu tarjoaa myös mitä se kutsuu "todennustila." Lisäksi salaamalla levyn ala-by-ala, se myös tallentaa checksums (sha256 minun tapauksessani) on se joka kirjoittaa. Päällä lukee, jos tarkistussumma mismatchs, se etenee virhe ylöspäin, jolloin esimerkiksi read () virhe . Niinpä minulla ei ole luottaa minun levyn (paitsi tietenkin käynnistysosion) enää: tietoja epäjohdonmukaisuus havaitaan ennen dataa. ottaa etsinyt pitkään ilman vastauksia, haluan kysyä: Onko jotain tämän kaltaista Linux? Huomaa: Btrfs on kelvollinen ratkaisu, mutta on hyvin epävakaa (sai muutaman oopses aikana minun testit). "


Lue lisää tämän tarinan klo Slashdot.






Ingen kommentarer:

Send en kommentar