mandag den 18. april 2011

Kysy Slashdot: Älä annan Kirjaudu On Our osasto Server?

Mielenkiintoinen uutinen on url:http://rss.slashdot.org/~r/Slashdot/slashdot/~3/nIgVMQat2nM/Ask-Slashdot-Do-I-Give-IT-a-Login-On-Our-Dept-Server:

jddorian kirjoittaa "Olen johtaja kliinisen jako klo yliopistollisen sairaalan (ei radiologian, mutta vastaavasti tech suuntautunut). Kollegani tiedekunta (kymmenkunta) haluat siirtyä paperille kalenteri sähköiseen (öisin ja viikonloppuisin päivystys aikataulussa ). Useimmilla on iPhone tai vastaavia, niin olen suunnitellut CalDAV palvelimelle. sairaalan IT-osastolla ei tarjoa mitään iPhone yhteensopiva kalenteri työkalu, joten ostin (ja rahani) pieni palvelin asennettu BSD ja OpenLDAP tileille, ja asentaa ja konfiguroida DAViCal. jälkeen testasin sitä, en sähköpostitse IT pyytää päästämään portin 8443 kautta sairaalaan palomuurin tälle palvelimelle. tech (kun kysyy mitä porttia 8443 oli), sanoi sallia sataman jälkeen voin antaa hänelle kanssa kirjautumistili koneeseen (vaikka "en tarvitse pääkäyttäjän"). Olin hämmästynyt, ja ottaen huomioon sen, olen yhä nojaten kohti vastustaa pyyntöä, mahdollisesti ottamalla tähän asti ketjua. Olen iloinen jotta kaikki skannata, jotta sillä ei ole turvallisuuteen liittyviä kysymyksiä, mutta en halua kenenkään muun ole kirjautumistiliä. Mitä lukijat Slashdot ajattelevat? Pitäisikö minun antaa IT kirjautumistili palvelimessa, joka ei ole omistuksessa tai hallinnoi niitä? "


Lue lisää tämän tarinan on Slashdot.






Ingen kommentarer:

Send en kommentar