lørdag den 22. oktober 2011

Kysy Slashdot: mitä sanoa Korkea kouluikäisten Tietoja Computer Science?

Mielenkiintoisia uutisia url:http://rss.slashdot.org/~r/Slashdot/slashdot/~3/3xHOb2WAgjA/ask-slashdot-what-to-tell-high-schoolers-about-computer-science:




Ensimmäisen kerran hyväksytty lähettäjä lsllll kirjoittaa "Sain tehdä (ilman aionkin) kolmeen 20 minuutin oppituntia, puhu lukiolaisia ​​noin Tietojenkäsittelytieteen ja ohjelmointi, ja mietin mitkä ovat joitakin asioita minun pitäisi puhua heille. Olen aikaisemmin tehnyt saman asian neljänkymmenen minuutin ajan, ja kaikki opiskelijat halusivat puhua Peliohjelmointi. Ainoa peli ohjelmointikokemusta juontaa juurensa myöhään 80-luvulla ja ohjelmointi muutamia pelejä (noin joka juoksi päälle Novellin Verkko) Turbo Pascal. Sittemmin olen tehnyt paljon tietokannan suunnittelu, web-käyttöliittymän ohjelmointi, ja järjestelmien kokoonpano ja integrointi. Olen melko sujuvasti Windows ja Linux, mutta minun nykyaikainen ohjelmointitaitoja ovat melko rajoitettu ColdFusion, PHP, Javascript, SQL ja bash skriptejä. Pitäisikö minun puhua heille eri puolia tietojenkäsittelytiede, millaista on työskennellä kokopäiväisesti ATK-ala, tai voin tehdä istunnoissa vain kysymys ja vastaus, koska 20 minuuttia eivät ehkä salli minun puhua ja tehdä kysymys ja vastaus? "


Lue lisää tämän tarinan klo Slashdot.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar