søndag den 17. april 2011

Miten sosiaali Tech kupla on erilainen

Mielenkiintoinen uutinen on url:http://rss.slashdot.org/~r/Slashdot/slashdot/~3/nMS0M1RBpYY/How-the-Social-Tech-Bubble-Is-Different:

theodp kirjoittaa "Tech kuplia tapahtua, kirjoittaa BW's Ashlee Vance, mutta meillä on yleensä hyötyä innovaatioiden jätti jälkeensä. Mutta tämä yksi - taustalla Verkostoituminen - voisi jättää meidät tyhjin käsin. Math hurahtaa Jeff Hammerbacher tarjoaa hyvän tapaustutkimus. Yksi vuosi pois Harvard, 23-vuotias Hammerbacher saapui Facebook, sai ylevä nimi tutkija ja laittaa töihin analysoida miten ihmiset sosiaalisen verkostoitumisen palvelu. Tulevien kahden vuoden aikana Hammerbacher koottu joukkue, joka on rakennettu uusi luokka analyyttistä teknologiaa, jota käännetään oivalluksia ihmisten suhteita, taipumukset ja toiveet otetaan tarkasti mainonta ja korkeammat myyntihinnat. Mutta jotain gnawed häntä. Hammerbacher katseli ympärilleen Piilaakson yrityksissä kuin omat, Google ja Twitter ja näki ikäisensä tuhlata kykynsä. "huippuosaajat minun sukupolveni on ajatellut, miten ihmiset klikkaa mainoksia," hän sanoo. "Se on perseestä." Silicon Valley historioitsija Christophe Lecuyer samaa mieltä: "On selvää, että uuden toimialan, joka rakentaa noin Internet-mainonnan ja näitä muita palveluita ei luoda, että monia työpaikkoja. Häviäminen valmistuksen ja suunnittelun osaaminen on todella huolestuttavaa."


Lue lisää tämän tarinan on Slashdot.






Ingen kommentarer:

Send en kommentar