lørdag den 23. juli 2011

Rethinking Luettelot, ryhmät ja ympyröitä

Mielenkiintoisia uutisia url:http://feedproxy.google.com/~r/Techcrunch/~3/6XwmKBGDG9U/:

Toimittajan huomautus: Yoav Shoham on tietotekniikan professori Stanfordin yliopistossa ja yhteistyötä perustaja Katango , joka järjestää Facebook ystäviä ryhmiin


Vastikään käyttöön Google + on rehua paljon Google-versus-Facebook keskustelu. Tällä keskustelujen keskipisteenä on Circles osa Google + , jonka avulla käyttäjät voivat järjestää kontaktejaan mielekästä klustereita (esim. "perhe" ja "työ") ja jakaa eri sisältöä eri klustereihin. Circles oma roolinsa, joka on lähes täysin samanlainen Facebookin luettelot, joka on noin (joskin hieman haudattu Facebook UI) pitkään. Facebook on tietysti käsite ryhmien erillään (ja uudemmat) luettelot. Seuraavassa on muutamia huomautuksia luetteloihin, ryhmät ja ympyröitä, jotka näyttävät olleen tasapaksuja eri viime artikkeleita.



  1. Tämä viimeaikainen keskustelu on keskittynyt eroja Facebook ja Google tarjontaansa, mutta kaipaa mielestäni on enemmän ja yhteinen - ja silmiinpistävä - ominaisuus. Molemmat pyytää käyttäjää luoda ryhmiä / luettelot / piireissä käsin. Tämä toimii hyvin ryhmille pieni ja vakaa jäsenyys, perhe, esimerkiksi. Mutta se ei ole ratkaisu suurille ja / tai nesteen ryhmiä.

  2. Noin puoli vuotta sitten kävin läpi harjoituksen lajittelu minun sitten-321 Facebook-kavereita luetteloihin. Se oli hirvittävää. Kesti yli tunnin tehdä puolivälissä ihmisarvoista työtä, ja en ollut hauskaa seuraa, kun olin valmis. Olen nyt jopa 388 kaveria; ei voinut maksaa minulle mennä läpi että harjoituksen uudelleen. Facebook tilastot vahvistavat, että en ole yksin (vain 5% käyttäjistä ovat luoneet luettelot, esimerkiksi).

  3. Facebook on ollut luova ratkaisu-kytkin listoilta ryhmille. Ajatuksena oli, että taas vain voit luoda ja ylläpitää luetteloita, ryhmä säilyy yhteistyönä kaikille sen jäsenille. Vuonna twist tuttuun uutisryhmään itse tilauksen sisään Facebook ryhmään tarvitsee kutsun, vain vanhat jäsenet voivat lisätä uusia jäseniä. (Molemmat luettelot ja ryhmät ovat yhä tuettuja Facebookissa, vaikka useimmat käyttäjät eivät ole tietoisia näistä vivahteet.)

  4. Mutta tämä ei ratkaise ongelmaa. Ryhmät eivät ole luetteloita. Omat listat määritellä minua sosiaalisesti , he ovat minun sosiaaliset peili. He ovat yksin minun ja minä olen kirottu jos annan sinun koskettaa niitä. Minäpä päättää kuka on minun perhepiirissä, minun AI ikäluokat, minun tech-guru luettelo, minun college-ystävät klusteri.

  5. Tietenkin Omat listat päällekkäisyyttä sinun. Itse jotkut ovat tosi samanlaisia. Vaimoni perhe lista on 80% päällekkäisiä minun. Tämä voi olla hämmentävää, varsinkin kun alamme käyttää näitä luetteloita kommunikoida. Kun vaimoni osakkeita kuva perheensä kanssa lista ja olen minun työhöni se voi olla vaikea kertoa kaksi luetteloa toisistaan, niin koska nimet luettelot voi olla sama ("Shoham perhe", sanovat, pyydän anteeksi Eliasaf Brand) , ja koska kaksi ihmistä ovat lähes identtiset. Tästä syystä näemme luonnollisen dynaaminen, jossa ihmiset ovat melko samanlaisia ​​luetteloita yleensä ajan mittaan "standardisoida" samassa luettelossa. Epävirallinen nyrkkisääntö käytän - ei varmistettu millään tavalla - on se, että luettelot yhdistää, jos niiden päällekkäisyys on 75% tai suurempi.

  6. Tämä ei tarkoita, että ryhmät eivät ole tärkeitä. Tämä pätee erityisesti silloin, kun on olemassa objektiivisesti määritelty jäsenyyden kriteeri. Jäsenyys "Stanfordin luokan '02" ei ole makuasia tai mielipide, olet joko ollut olemassa tai ei (olen väistää hienovaraisia ​​asioita, kuten me tarkoitamme olet valmistunut vuonna '02 tai aloitettiin '99). Tämä ryhmä voi (tai ei)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar