lørdag den 23. juli 2011

Samsung rahoittama tutkimus toteaa 3D video aiheuttaa ylimääräisiä silmien rasitusta, väsymys

Mielenkiintoisia uutisia url:http://feeds.arstechnica.com/~r/arstechnica/everything/~3/D64YmEtvkiI/3d-video-causes-extra-eye-strain-and-fatigue-study-finds.ars:


3D näytöt aiheuttaa ylimääräistä silmien väsymistä mukaan julkaiseman tutkimuksen lehdessä Vision tänään, että oli osarahoitteinen Samsungin T & K käsivarteen. Ryhmä tutkijoita yliopiston Califonia-Berkeley havaitsivat, että kun koehenkilö katseli 3D näytöt, he raportoivat enemmän silmien rasitusta ja väsymistä ja vähemmän vision selkeys jälkeenpäin kuin silloin, kun he katselivat 2D video. Epäsuhta syvyyden näytöllä ja syvyys 3D-kuva aiheutti eniten ongelmia, joskin Tutkijat totesi myös suhdetta kuvan syvyys ja läheisyys näytön myös ollut osansa silmien rasitusta.


Kaksikymmentäneljä tutkimukseen osallistuneet olivat osoittaneet 3D-ja 2D-video eri katselu matkoja, ja sitten vastasi itselleen heidän silmien väsymistä, niska-ja selkäkipuja, ja vision selkeys. Vuonna videoleikkeitä, kirjoittajat olivat eri keskipiste, joka on näytön pintaa, ja lähentyminen etäisyys, mikä on kun kuvassa silmät yrittävät keskittyä. 2D-video, nämä kohdat on aina yksi ja sama, mutta 3D video lähentyminen etäisyys vaihtelee, ja voi olla joko syvemmälle kuin näytön pintaa tai sen edessä.


Osallistujat vastasivat, että he kokivat enemmän silmien rasitusta ja väsymistä videosta eri lähentyminen ja polttovälin etäisyydet, ominaisuus 3D joka on pitkään ollut tarkoitus aiheuttaa silmien rasitusta. Oman ilmoituksen eroja 3D ja 2D eivät olleet rajuja, mutta ne olivat merkittäviä.


Toinen osa tutkimuksessa todettiin, että vaikka 3D oli väsyttävä yleensä osallistujat olivat enemmän ongelmia kaukaisten näytöt osoittavat kuvan lähentyminen etäisyys syvemmälle kuin näyttö ja lähellä näytöt Kuvien näyttö popping ulos ruudulta.


Tämä tutkimus on erittäin tärkeitä 3D-sisältöä suunnittelijoille, jotka voivat määrittää, mitä syvennyksen tai pop ulos ruudulta perustuu odotettavissa katsojan päässä. Tutkimuksessa kuitenkin myös sitä, että 3D-video, joka on enemmän mukavasti tarkastella elokuvateatteri on välttämättä paljon epämukavaksi katsomaan katsottaessa olohuone.


Valitettavasti Samsung, taloudellisia tukijoita tutkimuksen ja valmistajat 3D-televisiot, tutkimus näyttää osoittavan, että ne satutat silmissä asiakkailleen.


Lehdessä Vision, 2011. DOI: 10.1167/11.8.11


Lue kommentteja tähän virkaan





Ingen kommentarer:

Send en kommentar