onsdag den 16. marts 2011

Revisiting Ebert - <em>Pelit</em> voivat olla taidetta, mutta ovatko ne?

Mielenkiintoinen uutinen on url:http://rss.slashdot.org/~r/Slashdot/slashdot/~3/3IMXXB5GTSc/Revisiting-Ebert-mdash-Games-emCanem-Be-Art-But-Are-They:

Äskettäisessä Game Developers Conference, teollisuus Eläinlääkäri Brian Moriarty puhui pitkään vanhoja videopelejä-as-art keskustelua. Moriarty huomasi vastahakoisesti puolustaminen osa Roger Ebert pahamaineisen väitettä vastaan ​​käsite: "Kukaan tai ulos alalla on koskaan pystynyt mainita pelin arvoinen verrattuna suuri Dramatists, runoilijoita, elokuvantekijät, kirjailijat ja säveltäjät." Siitä seurasi syvällistä keskustelua siitä, miten pelejä sovi määritelmään taiteesta ja miten kaupallistaminen, että lähes kaikkialla ympäröi heitä voi estää todellisen taiteellisen ilmaisun. Lainaten: "Toisin kuin Mr. Ebert, olen pelannut monia pelejä pidetään yleisesti hyvin ja siemen. Minulla on kunnia tietää monet kirjoittajat henkilökohtaisesti. Mutta niin paljon kuin minä ihailen pelejä kuten MULE, voimatasapaino, Sim City ja Civilization, se ei koskaan edes mieleenikään verrata niitä aarteita maailman kirjallisuuden, maalaus tai musiikki. ... Videopelit ovat teollisuudessa. Olet osallistumassa jättiläinen alan konferenssi. Industries tehdä tuotteita. Videopelit tuotteet sisältävät runsaasti Taiteen, mutta se on tuote taidetta, toisin sanoen, kitsch taidetta. Kitsch taide ei ole huonoa taidetta. Se on kaupallinen taide. Art suunniteltu myydä helposti ja määrä. Ja mitä suurempi yleisö, kitschier se gonna get. "


Lue lisää tämän tarinan on Slashdot.






Ingen kommentarer:

Send en kommentar