søndag den 31. juli 2011

Älä mene lankaan Vanity Metrics

Mielenkiintoisia uutisia url:http://feedproxy.google.com/~r/Techcrunch/~3/tI0-sU9vLs8/:

Startups rakkautta osoittamaan iso kasvulukuja, ja paina rakastaa julkaista ne. Olemme yhtä syyllisiä kuin kukaan muu tässä suhteessa: miljoona lataukset 10.000.000 rekisteröitynyttä käyttäjää, 200000000 tweets päivässä. Nämä kasvun mittarit voivat usein olla merkkejä veto (minkä vuoksi emme ilmoita niistä), mutta yhtä usein ne eivät ole. On tärkeää erottaa toisistaan ​​todelliset mittarit ja mitä Lean Startup guru Eric Ries puhelut turhamaisuus mittareita.


Vanity mittarit ovat asioita, kuten rekisteröityä käyttäjää, lataukset, ja raaka näyttökerrat. Ne ovat helppo manipuloida, eivätkä välttämättä korreloi numeroita että oikeastaan ​​väliä: aktiivista käyttäjää, sitoutuminen, kustannusten saada uusia asiakkaita, ja lopulta liikevaihtoon ja voittoon. Jälkimmäiset ovat enemmän käytännöllisiä mittareita. Kuten ensimmäisen kierroksen Capitalin Josh Kopelman äskettäin neuvotaan perustaja Aukioloajat , "todellinen tieto säilyttäminen ja toista käyttöä." startup että keskittyä todelliseen mittarit voivat tehdä tuotteita paremmin, houkutella lisää asiakkaita, ja tehdä heitä onnellisempia.


On tärkeää startups oikein väline tietojen he seurata, jotta he voivat saada käsitellä todellisia terveysvaikutuksia niiden liiketoimintaa. Jos he seurata vain turhamaisuus mittareita, he voivat saada väärän menestys. Vain koska käynnistyksen voi tuottaa kaavio on ylös ja oikealle ei tarkoita sillä on suurta liiketoimintaa. Mobiilisovellukset voinut miljoonia lataa mutta vain muutama sata tuhatta aktiivista käyttäjää, tai freemium verkkosivuilla voi nähdä räjähtänyt liikenteen kasvua, mutta tuskin mitään muunnoksia maksaville käyttäjille.


Monet startups tietenkin seurata yhdet numerot sisäisesti ja valikoivasti jakaa toisen sarjan turhamaisuus numerot ulkoisesti lehdistön kanssa. Pahin on kun startup yrittää piki meille raaka kasvulukuja (olemme jopa 400%), mutta ilman yhteydessä (400% siitä mitä, 1000 käyttäjää tai 100000?). Olemme aina pyytää mielekkäämpää numeroita, mutta ne eivät aina tulevan.


Turhamaisuus mittarit eivät ole täysin hyödytön, mutta älä mene lankaan niitä. On olemassa tapoja takaisin todelliseen numerot turhamaisuus mittareita. VC Fred Wilson blogged tänään hänen 30/10/10 sääntö : 30 prosenttia lataus tai rekisteröidyt käyttäjät ovat aktiivisia kerran kuukaudessa, 10 prosenttia on aktiivisia kerran päivässä, ja 10 prosenttia päivittäisestä käyttäjät enimmäismäärä samanaikaista käyttäjää . Nämä ovat kuvioita hän näkee hänen kohdeyrityksistä ja startup pikeys häntä.


Startups olisi parempi kuitenkin, raportointi todellisia mittareita alusta alkaen. Vanity mittarit voi saavuttaa heitä, varsinkin jos nuo luvut eivät vastaa todellisia lukuja. Facebook on loistava esimerkki yrityksestä, joka keskittyy oikealla numerot. Jopa sen college-vasta päivän, se olisi aina puhua päivittäin Aktiivisia käyttäjiä (käyttäjät, jotka tulevat takaisin joka päivä) ja kuinka nopeasti se vei heidät ottamaan erityisesti kampuksella. Jos enemmän startup olisi mitata ja jakaa oikeutta mittareita alusta alkaen, me muut keskittyisivät nekin.


Kuva: Skye Suicide




Ingen kommentarer:

Send en kommentar