torsdag den 25. november 2010

Coder syyttää IBM patentoinnin Hänen työtään

Mielenkiintoinen uutinen tarkastella http://rss.slashdot.org/~r/Slashdot/slashdot/~3/IdNaOww933k/story01.htm:
ttsiod kirjoittaa "Back in 2001, koodasin HeapCheck, GPL kirjasto Windows (innoittamana ElectricFence) on havainnut virheellinen luku / kirjoitus sisäänkäyntien millään kasaan määrärahojen suorituksen - näin suuresti auttaa minun virheenkorjaus istuntoja. julkaisin sen sivuilleni, ja sai muutamia käyttäjiä, jotka olivat ystävällisesti kiittää minua - Serbian ohjelmoija jopa lähetti minulle 250 $ niin kiitos (Minulla on vielä hänen viestit). Muutaman vuoden Microsoft sisältyy hyvin samantapaista teknologiaa ja käyttöjärjestelmä, jossa se PageHeap. Olin enemmän tai vähemmän unohtanut näitä juttuja, koska viimeiset 7 vuotta olen ollut koodaus UNIX / Linux, jossa valgrind korvattu Efence / dmalloc / etc. Olen hämmästynyt, kun eilen, Google-hakuja viittaukset sivustoni, Sain selville, että tekniikka I toteutetaan, ajonaikaisia tunnistuksen kelpaa kasan sisäänkäyntien, on patentoitu USA: ssa, ja kukkuraksi edes mainitsee sivustoni kautta (ei toimi linkki vanha versio sivuni) on patentti referenssit! jälkeen tarpeen "WTFs" ja "verinen helvetti" Ajattelin, että tämä ansaitsee () Slashdotting, ja (b) joukko rehellinen kysymyksiin: mitä minun pitäisi tehdä? En ole Yhdysvaltain kansalainen, mutta "keksijöiden" Tämän teknologian (ks. nimensä päälle patentti) ovat ilmeisesti onnistuneet ohimennen tämä naurettava patentin Yhdysvalloissa. Jos minun koodi ei lasketa ennen taidetta, Bruce Perens n Efence (jota en selvästi Minun koodi on saanut vaikutteita) on vähintään 12 vuotta ennen! Ehdotuksia / kirous patentti peikot erittäin tervetullut. "

Lue lisää tämän tarinan on Slashdot.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar