tirsdag den 2. august 2011

Linkbait, sisältö Maatalous ja advertoriaali: Tervetuloa New Media (noin 1842)

Mielenkiintoisia uutisia url:http://feedproxy.google.com/~r/Techcrunch/~3/Up-1ueyugwQ/:

Olen keskellä lukemisen Michael Slater n elämäkerta Charles Dickens , ja se on erinomainen (jos hieman fawning).


Koska Kasvoin vain muutaman kilometrin päässä Medway kaupungin missä Dickens vietti lapsuutensa, ihan nolo kuinka vähän tiesin 19. vuosisadan suurimmat brittiläinen kirjailija. Ja koska minun pakkomielle tekijänoikeuslakia, se on yhtä häpeällistä, että niin kauan lukeminen Slater kirjan, en tiennyt mitään hänen kampanjaa International Copyright Treaty.


Kampanja oli hyvää tarkoittava, mutta pohjimmiltaan itsekäs: Dickens järjestetään UK Copyright hänen tunnetuimpia teoksia - kuten Pickwick Papers ja Oliver Twist - mutta Yhdysvalloissa (missä Dickens oli myös erittäin suosittu), kustantajat olivat vapaasti varastaa hänen työtään ja hahmot ja julkaista niitä kirjoja, sanoma-ja aikakauslehdet maksamatta rojalteja.


Vuonna 1842 30-vuotias Dickens otti ensimmäisen matka Yhdysvaltoihin tutkimukseen kirjan entinen Britannian siirtomaa (spoileri: kun maailmankuulu ihmisoikeuksien puolustaja, hän ei ollut erittäin vaikuttunut orjuus). Siellä ollessaan hän käytti tilaisuutta hyväkseen luento amerikkalaiset ja amerikkalainen lehdistö, kuinka tärkeää kansainvälisen tekijänoikeus. Koska nykypäivän vaatimus samaisen lehdistö että toimittajia olisi maksettava heidän työstään, puhumattakaan niiden bleating yli sisältöön tilojen yhdistämällä niiden ominaisuuksia, sinun oletetaan, että Yhdysvaltain sanomalehdet ovat ryhtyneet hänen aiheuttaa.


Ei aivan.


Kuultuaan Dickensin luento tekijänoikeus, Hartford Times vaati, että "emme halua mitään neuvoja tähän asiaan, ja se on parempi herra Dickens jos hän pidättäytyy ottamasta käyttöön [se] jäljempänä", kun Boston Morning Post suositellaan: "You täytyy pudottaa, että Charlie, tai sinulla on kuperat, se haisee Shop - listalla. "


Muutamaa viikkoa myöhemmin, anti-Dickensin tunne lehdistössä oli kääntynyt henkilökohtainen. (Philadelphia) henkeen laittaa mainoksen tulee ad-hominem toteamalla on Dickensin että "hänen varsin kellastuneen hampaansa shewed että hän ei käytä itse Teaberry Tooth Wash" Mielenkiintoista, että sama Teaberry Hampaiden pesun arvostettu mainostaja ajan henkeen.


Harvat ihmiset, jotka kirjoittavat tekniikka on enemmän rakkautta old school sanomalehtiä kuin minua, ja siellä on muutama laulu puolesta puhumista tärkeitä tekijänoikeudet digitaalisena aikana. Mutta seuraavan kerran kuulen sanomalehtien kustantajat valittavat kuinka Internet tappaa liiketoiminnan, aion muistaa, hymyillen, että 170 vuotta sitten aloitteleva sanomalehtialaa nähnyt mitään vikaa yhdistämällä työn onnistuneen Tekijät ilman maksua, kun taas kirjallisesti Reader-tarttumisprosentti artikkeleita, joiden ainoana tarkoituksena upottaa mainoksia.


Tai toisin sanoin: 170 vuotta sitten, amerikkalainen sanomalehdet olivat AOL.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar