Toimittajan huomautus: Tämä guest viesti oli kirjoittanut Uzi Shmilovici , toimitusjohtaja ja perustaja Future Simple , joka luo online-ohjelmisto pienyrityksille. Post perustuu tutkimukseen tehdään professori Eric Budish, taloustieteen professorina Chicagon yliopistossa Booth School of Business. Se sisältää myös ideoita ja kommentteja Peter Levine , Venture Partner Andreessen-Horowitz ja professorina Stanfordin GSB
Ajatus tarjota tuote tai versio sitä ilmaiseksi on lähde paljon keskustelua.
Hinnoittelu on aina hankala. Valitettavasti monet yrittäjät eivät anna sitä tarpeeksi ajatellut. He usein kopioi hinnoittelustrategiaa vastaavien tuotteiden perustavat päätöksensä mahtipontinen lausumista "asiantuntijat" tai luottaa rikki perustelut (olemme työskennelleet kovasti, jotta meidän pitäisi veloittaa $ X).
Vapaa on jopa hankalampaa ja niin monia mielipiteitä siitä, ajattelimme, että olisi virkistävää ottaa kriittisesti ja sukeltaa syvälle miksi jotkut yritykset ovat erittäin onnistunut työllistävät mallin kun taas muut yritykset eivät. Olemme tutkineet taloustieteen akateemisia papereita, käyttäytymiseen psykologian kirjoja ja strategioita, jotka työskentelivät yritysten keksiä keskeiset käsitteet alla.
Laki rajakustannus
Hinnoittelu pelaa valtava osa kilpailtaessa asiakkaista. Tässä taloudellinen laki, joka pitää lähes yhtä paljon totuutta kuin painovoimalakia: in täydellisesti kilpailluilla markkinoilla, pitkän aikavälin tuote hinta (aka "markkinoiden clearing price") on rajakustannukset tuotannon.
Arvaa mitä? Koska laskussa hosting ja kaistanleveys kustannuksia, useimpien Internet-tuotteet rajakustannukset tänään on käytännössä ... nolla.
Toisin sanoen, jos kustannukset palvella asiakasta (tuki syrjään) on nolla, pitkän aikavälin tuotteen markkinoilla on nolla (koska kilpailupaineita).
Kokevat hyvää
Ytimessä "Free" mallit ovat tuotteita tai palveluita tarjotaan asiakkaalle. Useimmat Internet-tuotteet tai palvelut kuuluvat määritelmän kokevat hyvää: tuote, jota käyttöajan ennen kuin asiakas voi määrittää arvon he voivat saada.
Hyvä esimerkki on Dropbox. Harkitse Drew Houston sanoin : "Se oli, että Dropbox tarjosi tuote, että ihmiset eivät tiedä tarvitsevansa kunnes he yrittivät."
On paljon tutkijoita, jotka tutkinut hinnoittelusta Experience Goods. Vuonna 1983 Economist Carl Shapiro kirjoitti kiehtovan paperin tästä aiheesta. Hänen johtopäätöksensä oli, että koska asiakkailla on taipumus aliarvioida tuote, optimaalisen hinnoittelun kokevat hyvää on alhainen johdantokappale hinta, joka sitten kasvaa, kun asiakas huomaa tuotteen arvosta.
Joissakin tapauksissa asiakas voi yliarvioida tuotteen. Tällöin optimaalista hinnoittelua strategiana on periä niin paljon alussa tai lukita asiakkaille pitkäaikaisia sopimuksia.
Siksi asiakkaat ovat haluttomia ostamaan kun joku kysyy niitä ennakkomaksun palvelun tai tuotteen tai merkki pitkäaikainen sopimus.
Näin ollen johdanto hinta on signalointi mekanismi. Johtopäätös? Lähiliikenteeseen hintasignaalit että olet varma, että tuotteesi luovat arvoa asiakkaalle.
Psykologia Free
Paljon on kirjoitettu psykologia Free. Kaksi kirjaa, joka näytti erityisesti osaksi aihe on
Ingen kommentarer:
Send en kommentar