søndag den 17. juli 2011

Redpoint Ventures: Making Money vanhanaikaisella tavalla

Mielenkiintoisia uutisia url:http://feedproxy.google.com/~r/Techcrunch/~3/jVoJz2_hr2U/:

Viime viikolla rikkoi uutisia vaikuttavalta mutta-ei-jawdropping 200.000.000dollari hankinta Cloud.com Citrix ja tähtien vuoden tuotto perustuu Redpoint Ventures on ottaa. Mikä tekee Redpoint ennätyksen niin ainutlaatuinen, että yritys on ottaa hyvä vuosi, vaikka he eivät yhdessä viiden suuren: Zynga, Facebook, LinkedIn, Twitter, 0R Groupon. Hell, Tehdään tästä suuri kuusi ja heittää Pandora koska IPO tehnyt niin paljon melua.


Venture maailma ei ole koskaan ollut polarisoitunut välillä on ja osaton yritykset. Ei puhua, että Accel istuu rahasto, jolla on suurimmat tuotot alalla on koskaan nähnyt, kiitos lähinnä Facebook. Samaan aikaan Greylock on istua yksi-jos ei - paras rahasto historiansa välillä varhain osuuksia LinkedIn, kauniisti hinnoiteltu osuuksia Facebook ja Pandora ja myöhään investointeja Groupon. Tietenkään ei Yhden henkilön venture liike voi olla paremmat mahdollisuudet nauttia 2011 kuin Reid Hoffman: Hän on perustaja ja suurin omistaja LinkedIn, ensimmäinen rahaa Zynga, partneri Greylock, ja enkeli sijoittaja Facebookissa.


Samaan aikaan on kymmeniä venture yritysten toisella puolella tämän kahtiajaon jotka ovat lopettaneet toimintansa. Kuten Kid jumissa harjoitella viulunsoittoa koiran katsellessa hänen naapurinsa pelaa jalkapalloa pihalla, nämä yritykset voivat vain katsoa kun me loputtomasti keskustella onko se kupla vai ei. Se ei todellakaan tunnu 1999 heille. 1999 oli aika, että kuka tahansa uskottava syy kutsua itseään pääomasijoittaja voisi kerätä rahaa. Nämä yritykset ja siellä on paljon niitä, jotka kamppailevat esittää toisen dime.


Oma paras arvaus on olemassa kymmeniä niitä, mutta voisi olla enemmänkin. Dying venture yritykset ovat kuin Walking Dead. Ne voivat olla vuosia Tyrmistyttävän ympäriinsä osuuksia edelleen aktiivinen kohdeyrityksiin, toivoen että he edelleen jatkavat arpalippu, joka saattaa heidät takaisin peliin. Jos ei, he vain hitaasti tuulessa alas.


Osa syy tällaiseen teollisuuden irrota on polariteetin palaa. Kuluttaja Web yhtiöt, jotka ovat tämän ajan voittajat ovat eräitä suurimpia maailma on koskaan nähnyt, kiitos leviämisen ja maturiteetti Web, ja että useimmat heistä ovat odottaneet niin kauan etsimään poistua. Mutta toinen iso trendi on ominaisuus / app yritys kääntää alle 100 miljoonaa dollaria. Se on hyvin dokumentoitu, että pienet ja keskisuurten yritysten voi enää mennä julkisuuteen, ja ne useat sata miljoonan dollarin hankinta yhden ja kahden hengen kaltainen Cloud.com ja muiden Redpoint poistua Clearwell-on vaikea löytää.


Kaikki tämä on mitä tekee Redpoint voittavan 2011 niin lupaava merkki, että siellä on vielä jotain näiden kahden ääripään välillä. Yritys on löytänyt useita poistuu antaen näille palaa 10x tai enemmän ilman panoksia iso Web 2.0 nimiä. He ovat tehneet sitä kautta vähemmän seksikäs Internetin kaltaisten yritysten Tasoitusveto, kansainvälinen poistuu kuten Qihoo, ja jotkut vankka kaksinkertaistuu ja kolminkertaistaa yrityksessä liiketoiminnan. Redpoint ei ole laskettavissa lucking isoon pisteet, yritys on tehnyt hyvin perusteltuja investointeja kohtuuhintaan ja kaivoi omaa onnea.


Olen kiinni kanssa Redpoint uusin yhteistyökumppani Satish Dharmaraj videolla viime viikolla puhua vähän enemmän yrityksen aikavälillä. Hän liittyi toiminimen kaksi vuotta sitten, kun tähtien ennätys yrittäjänä, ja Cloud.com oli hänen ensimmäinen käsitellä. Puhuimme kuinka Redpoint on rahaa, ja olemme myös puhuneet, millaista oli ja Dharmaraj olla toisella puolella pöytää.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar