søndag den 10. juli 2011

Valta ihmisille

Mielenkiintoisia uutisia url:http://feedproxy.google.com/~r/Techcrunch/~3/vfJt5Y6UU0c/:

Kun kirjoitan tätä, UPS piippaa raivokkaasti takanani yli murina puoliksi tusinaa diesel generaattorit kadulla ulkopuolella. Olen Internet kahvilassa Leh, kaupungin kätkeytyneenä laaksoa Himalajalta ympäröi 6000 metriä / 20000-jalka huiput, nopeasti kasvava Intian pääkaupunki pohjoisimman alueen Ladakhin . Se on selvästi outgrown sen sähköteho; sähkökatkot osui useita kertoja päivässä.


Sähköntuotanto on syvästi unsexy mutta syvästi tärkeä aihe kehitysmaissa. Teknologia on ahkerasti muuttamassa elämää ympäri maailmaa jopa kun luet tätä, mutta niukasti luotettavaa sähköä on massiivinen este jopa suurissa kaupungeissa, saati kaukana kylistä.


Ihmiset on erilaisia ​​epätäydellisiä ja kekseliäitä tapoja selviytyä. Olin kerran jokiveneellä Guatemalassa jonka päällikkö jaetaan vasta powered puhelin paristot asukkaan hajallaan pitkin jokea, ja kerätyt niiden vanhojen veloittaa kun hän palasi sivilisaation. Löydät myyvät pieniä aurinkovoimaan laitteiden kauko pienissä kaupungeissa kaikkialla Ugandassa, ja satunnaisesti microhydro generaattorit Himalajalla, ja ihmiset kaikkialla polttaa läpi suuren (myrkyllistä) määriä niukka (ja kalliita) diesel sähköntuottajille, kun niiden Valot sammuvat.



Mutta on parempi tapa: ja yhä on. Erityisesti olen ollut minun silmällä Fenix ​​International jonkin aikaa nyt. Heidän ReadySet akku on kaksi savukkeensytytin ja kaksi USB lähtöä ladata radiot, valot ja akut, ja voi itse ladata kautta aurinko, polkupyörällä tai seinään valtaa. Plus, he ovat äskettäin julkaissut universaali laturi , joka voi käynnistää melkein minkä tahansa litiumioniakun USB liitin. (Olisinpa tiennyt tämän ennen olin esitetään tällä matkalla, olisin voinut jättää molemmat minun kamera-akkulaturit kotona.)


Se paranee, ja wackier. Myös tämä BioLite kiuas että maksut kännykkäsi ja Bill ja Melinda Gatesin säätiö myönnettiin äskettäin $ 100000 projekti, joka pyrkii käyttämään maaperämikrobien valtaan polttokennot, joiden väitetään, voitaisiin rakentaa tyhjästä, muutamassa minuuttia, penniä . Minun on tunnustettava Olen vähän skeptinen, mutta otan katsomassa mielenkiinnolla.


Pitkällä aikavälillä tietenkin paikallinen mikrovoimateknologian hankkeet eivät riitä vakavaan taloudelliseen kehitykseen, tarvitaan tuntuvaa ja vakaata sähköverkon. Mutta sillä välin, pieni teho on paljon parempi kuin ei mitään, ja voi ja tehdä valtava ero. Joten tässä toivoen, että mikrobit ovat megahit.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar