fredag den 7. januar 2011

Opiskelijoiden puute tieteellisen "lukutaidon"

Mielenkiintoinen uutinen tarkastella http://rss.slashdot.org/~r/Slashdot/slashdot/~3/0AN54DwEYoA/story01.htm:
Anonyymi lukija kirjoittaa uutisia tutkimuksen tieteellisen "lukutaidon" college biologian opiskelijoita. Aikaisemmissa tutkimuksissa havaittiin, että opiskelijat taipumus "luottaa lähinnä epävirallisia perustelut peräisin omista kokemuksistaan", joten tutkijat saatu uusi neuvonta puitteet että nimenomaan opetti periaate-päättelyä. Vaikka opiskelijoiden määrä, jotka käyttivät tätä menetelmää nousivat yli puoli edelleen käyttää epävirallista perusteluihin, jotka tutkijat sanovat viittaa virheeseen tavassa biologian opetuksessa (PDF). "Useimmat opistotason opetusta esittelee opiskelijalle monimutkainen tarinat yksityiskohdista keskeisten prosessien (esim. solujen hengitys), mutta ei nimenomaisesti vahvistaa käytön pääperiaatteista yhteydessä näissä prosesseissa. Näin ollen opiskelijat ovat ymmärrettävästi vienyt muistaa yksityiskohtia prosessien keskittymättä periaatteita, jotka ohjaavat ja yhteyden prosesseja. ... Tämän seurauksena opiskelija voi jättää alustavan biologian kurssin kyky lausua reaktioita Calvinin kierto, mutta silti uskoa, että kasvit saavat suurimman osan massan maaperän pikemminkin kuin ilmakehästä, että kasvit photosynthesize mutta eivät hengittää, tai että massa hajoavaa organismin ensisijaisesti palaa maahan. "

Lue lisää tämän tarinan on Slashdot.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar